Tilbake til søket


Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca 49 000 innbyggere og ca. 1320 årsverk. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvar for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.
Leder tjenestekontorer – Avdeling helse og mestring
Stillingen som leder av Alna Tjenestekontor i Bydel Alna i Oslo er ledig. Stillingen medfører stort ansvar og handlingsrom til å skape «verdens beste» mestrings- og omsorgstjenester for bydelens voksne befolkning, med hovedvekt på eldre som skal få best mulig hjelp til et selvstendig liv. Stillingen gir store muligheter for å lede den strategiske utviklingen av hvilke tjenester bydelen leverer. Tjenestene har en økonomisk ramme på ca. 0,7 milliard kroner.
Arbeidsoppgaver
- Behovene for tjenester er økende og under stadig endring. Bydelen skal møte denne behovsutviklingen på en god måte, selv om tjenestenes økonomiske rammer pr innbygger blir mindre. For å få til dette må bydelen endre hvilke tjenester som gis, og måten de gis på. Egenmestring skal være hovedfokus i bydelens satsning. Jf bydelens strategiske plan.
- Utfordringen krever at tjenestene i større grad er individuelt tilpasset og godt forankret i dialog med brukere og pårørende. Tjenestene må i større grad understøtte brukenes egenmestring og være av høyere faglig kvalitet. Tjenestene må tilpasses og standardiseres ulike målgrupper og utnytte muligheten for digitalisering og bruk av velferdsteknologi.
Kvalifikasjoner
- Den som tilsettes må ha dokumentert erfaring og resultat fra lederstilling der man har arbeidet med krevende omstilling av helse- og sosialtjenester. Den rette kandidaten bør kunne dokumentere å ha bidratt til redusert kostnader gjennom å etablere andre måter å levere tjenester på. Dessuten må det underbygges at kandidaten har tatt ut gevinster i tjenesten knyttet til kvalitet og «mer resultat pr krone». Det er en fordel om disse erfaringene er knyttet til å måtte arbeide i spenningen mellom hva tjenesten har budsjetter til, hva som er etterspørselen, og hva som er kvalitet i tjenestene.
- Det stilles store krav til muntlig og skriftlig kommunikasjon.
- Det kreves utdanning på universitets- eller høgskolenivå, og lederutdanning på høyskole- eller universitetsnivå. Det legges stor vekt på personlig egnethet og gode lederferdigheter. Lederferdigheter blir sett i lys av evidensbaserte ledelsesmodeller, endringsledelse, produksjonsstyring og bydelens prioritering av resultatledelse.
- Det kreves utdanning på universitets- eller høgskolenivå, personlig egnethet og gode lederferdigheter. Lederferdigheter blir sett i lys av evidensbaserte ledelsesmodeller, endringsledelse og bydelens prioritering av resultatledelse.
Utdanningsnivå
- Høyskole/Universitet
Personlige egenskaper
- Bydelen vil kunne legge vekt på følgende:
- Erfaring fra bestillerenhet og vedtak om hjelp til enkelt brukere.
- Evne til å prioritere og gjennomføre en strategisk bestiller rolle framfor bare å ha håndtert bestilling på individnivå/utarbeidelse av enkeltvedtak.
- Evne til å trygge saksbehandlere og/eller utførere til å stå i den type utfordring som er skissert i utfordringsbildet.
- Kunnskap om tjenestedesign og innovasjon.
- Kunnskap om LEAN eller lignende metodikk.
- Kunnskap om å bygge ned en tradisjonell bestiller-utfører modell, til fordel for løsninger der bestiller/vedtaksfastsetter og utfører rollene i stor grad blir kombinert.
- Erfaring fra kommunale hjemmetjenester og mestringstjenester/hverdagsrehabilitering.
Språk
- Norsk
Vi tilbyr
- Stillingen gir store muligheter for å lede den strategiske og kvalitetsnessige utviklingen av hvilke tjenester bydelen leverer. Bydelen tilbyr et godt arbeidsmiljø med høy kompetanse.
- Lønnsantyding: Trinn 62-67 i Oslo kommunes regulativ.
Andre opplysninger
- Reisevirksomhet: Noe reisevirksomhet må påregnes
Søknadsfrist: Snarest
Søk herFakta om stillingen
Firma
- Oslo kommune, Bydel Alna
Nettside
Sted
- Oslo
Kategori
- Kategori: Administrasjon / Kontor / Personal/Administrativ ledelse
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Helse/Sosial
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Offentlige lederstillinger
- Kategori: Helse / Omsorg/Psykiatri- og psykologitjenester
- Kategori: Helse / Omsorg/Sykepleie- og omsorgstjenester
Søknadsfrist:
- Snarest