Populære kategorier
Administrativ ledelseStudieadminstrasjonAnnetFoU naturvitenskap og teknikkFoU samf.vitenskap og humanistiske fagBygg og anleggAnnetLege/TannlegePsykiatri- og psykologitjenesterSosialtjenesterSykepleie- og omsorgstjenesterAnnetMetallurgisk industri / MetallAnnetBygg og anleggDataKjemi/BiologiArbeidstagerorganisasjonerIdeelle organisasjonerInternasjonale organisasjonerApplikasjonsutviklingDrift av applikasjoner og infrastrukturForretningsutviklingUtvikling av infrastruktur og maskinvareAnnetEiendomsforvaltningForretningsutvikling/StrategiJuridiske tjenesterOrganisasjonsutviklingRekrutteringBistandHelse/SosialKirke / Undervisning / ForskningKonsulentOffentlige lederstillingerTekniske tjenesterAnnetProfessorat / StipendiatUniversitet/HøgskoleVoksenopplæring/KursInnkjøp/LogistikkLønnRegnskap/ControllingRevisjonØkonomi/FinansTilbake til søket

– livskraftig og levendeGrue kommune med sine ca 4800 innbyggere ligger midt i Kongsvingerregionen. Kommunesenteret Kirkenær ligger 13 mil nord for Oslo. Grue er en viktig landbrukskommune med sterk industri, et rikt kultur- og idrettsmiljø, samt gode muligheter for jakt, fiske og annet friluftsliv. Kanskje din drømmejobb finnes i Grue! Vi trenger flere innbyggere – og nå har vi stilling ledig!
Økonomisjef
Økonomisjefen har ansvar for kommunens budsjett- og økonomiarbeid og er sentral i strategisk og langsiktig
økonomisk planlegging. Økonomisjefen har en sentral rolle i rapporteringer og analyser som grunnlag for beslutninger i plan- og budsjettarbeid.
Økonomisjefen har i tillegg fag-, økonomi- og personalansvar for staben med sine 9 ansatte. I staben inngår
økonomiavdeling, skatteoppkrever og lønnsavdeling.
Arbeidsoppgaver
Økonomisjefens hovedoppgaver er økonomistyring, budsjettering, årsoppgjør, finansforvaltning og likviditetsstyring.
Økonomiske analyser og resultatrapportering både administrativt og til politisk ledelse er en sentral del av arbeidet.
Økonomisjefen inngår i rådmannens strategiske ledergruppe.
Krav til kompetanse
3-5 års relevant høyskoleutdanning innen økonomi og gjerne offentlig administrasjon, organisasjon og ledelse. Erfaring fra offentlig forvaltning, lov- og avtaleverk er en fordel.
Grue Kommune benytter Visma som økonomisystem og kjennskap til dette er en fordel.
Egenskaper
I tillegg til utdanning og erfaring ser vi for oss en person med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner som
arbeider strukturert og nøyaktig. Du setter deg raskt inn i saker og du har god muntlig og skriftlig framstillingsevne.
Vi tilbyr
En variert og spennende jobb.
Et trivelig arbeidsmiljø med gode kolleger.
Medlemskap i KLP.
Søknad sendes
Kun søknader sendt via vårt elektroniske søknadssystem vil bli tatt i betraktning. Dersom du har behov for hjelp med registrering av søknad, ta kontakt.
Ansettelse skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Fra lønnen trekkes 2 % pensjonsinnskudd. 6
måneders prøvetid. Lønn etter avtale. Tiltredelse snarest.
Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentliglova § 25.
Fakta om stillingen
Firma
- Grue Kommune
Nettside
Sted
- Grue Finnskog
Kategori
- Kategori: Administrasjon / Kontor / Personal/Administrativ ledelse
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Offentlige lederstillinger
- Kategori: Økonomi / Regnskap/Økonomi/Finans
Kontakt
Geir Kvisten
- TittelRådmann
- E-postgeir.kvisten@grue.kommune.no
- Telefon991 66 366