Populære kategorier
Administrativ ledelseHR ManagerPersonalarbeid/RekrutteringFoU samf.vitenskap og humanistiske fagAnnetLege/TannlegePsykiatri- og psykologitjenesterSosialtjenesterSykepleie- og omsorgstjenesterForretningsutvikling/StrategiOrganisasjonsutviklingHelse/SosialKonsulentOffentlige lederstillingerØkonomi/FinansTilbake til søket

Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at representantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om Stortingets virksomhet og folkestyret, og har ansvar for å drifte og modernisere Stortingets bygninger og systemer på en måte som ivaretar de historiske verdiene.
Stortingets administrasjon er organisert i syv avdelinger og har 490 medarbeidere. Seksjon for innkjøp har åtte medarbeidere og er en av fire seksjoner i forvaltningsavdelingen. Stortinget kjøper årlig varer og tjenester for ca. 300 millioner kroner, i et samarbeid mellom linjeorganisasjonen og seksjon for innkjøp. Seksjonen har overordnet ansvar for gjennomføring av alle anskaffelser over 100 000i henhold til regelverket om offentlige anskaffelser, rådgivning og veiledning innen innkjøpsområdet samt informasjon, tilrettelegging og oppfølging av avtaler. Seksjonen har videre ansvar for ehandel, systemstøtte, samt informasjon og opplæring knyttet til ehandel, regelverket for offentlige anskaffelser og anskaffelsesprosessen.
Seksjonsleder innkjøp
Har du erfaring fra innkjøp og offentlige anskaffelser? Vi søker en dyktig og initiativrik leder med solid erfaring og stor gjennomføringsevne til vår seksjon for innkjøp.
Vi kan tilby en unik arbeidsplass i Norges politiske sentrum i en seksjon med et sterkt fagmiljø. Du vil lede en gruppe svært dyktige og motiverte medarbeidere.
Ansvar og hovedoppgaver
Dine arbeidsoppgaver vil være ledelse av seksjonen, herunder planlegging, personalledelse og budsjettering samt det faglige ansvaret for utvikling av seksjonens tjenester i tråd med Stortingets behov. Stortinget har behov for et bredt spekter av anskaffelser og ulike typer kontrakter og avtaler knyttet til bygg og anlegg, IT, kantinedrift, konsulenttjenester, grafisk produksjon mv. Samarbeid med og oppfølging av linjeorganisasjonen i forbindelse med anskaffelser og kontraktsoppfølging vil være en viktig del av stillingen, inkludert rådgivning og veiledning innenfor anskaffelsesområdet. Du vil inngå i avdelingens ledergruppe og gjennom dette ha medansvar for utvikling av avdelingens samlede tjenestetilbud og avdelingsidentitet.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
For stillingen kreves:
- høyere akademisk utdanning fortrinnsvis innen økonomiske eller juridiske fag. Lang og relevant erfaring kan i særskilte tilfeller kompensere for manglende utdanning
- ledererfaring med personalansvar
- god merkantil forståelse samt bred erfaring fra innkjøpsområdet og regelverket rundt offentlige anskaffelser
- erfaring med analyse, gjennomføring av komplekse offentlige anskaffelser samt strategiarbeid innenfor fagområdet
- erfaring med relevante systemer og verktøy samt god generell IT-kompetanse
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for nivå konfidensielt.
Det er en fordel med:
- erfaring med kategoristyring
- kjennskap til ehandel og digitalisering av anskaffelsesprosesser i større organisasjoner
Vår nye seksjonsleder må kunne arbeide systematisk og løsningsorientert samt være tydelig på mål og oppfølging. Du må kunne tenke strategisk og langsiktig samt ha evne til å se din og seksjonens rolle i en større sammenheng.
Vi søker deg som har gode samarbeidsegenskaper og kommunikasjonsevner. Du evner å motivere og inspirere dyktige medarbeidere og ivareta et godt arbeidsmiljø i utviklingen av seksjonens tjenester. Personlig egnethet vektlegges.
Vi kan tilby
Vi kan tilby en spennende stilling i et godt arbeidsmiljø, med en unik arbeidsplass sentralt beliggende i Oslo sentrum. Stillingen lønnes som seksjonsleder i lønnstrinn 79-84 avhengig av kvalifikasjoner og erfaring, og utgjør for tiden kr 769 100-882 900 per år. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.
Stortingets administrasjon har sluttet seg til avtalen om et inkluderende arbeidsliv og vil legge arbeidsforholdene til rette ved behov. I samsvar med offentlighetsloven kan en søker offentliggjøres selv om han/hun har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Vedkommende vil i så fall bli varslet.
Spørsmål om stillingen kan rettes til avdelingssjef Randi Wisnes Haugen på mobil 911 98 387.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal fortrinnsvis sendes elektronisk via denne siden “Søk stillingen” innen 11. februar 2018. Før søknadsfristens utløp kan attester og vitnemål eventuelt sendes per post til Stortinget, postboks 1700 Sentrum, 0026 Oslo. Merk konvolutten med HR-seksjonen og stillingens tittel. Attester og vitnemål returneres ikke.
Søknadsfrist: 11. februar 2018.
Søk herFakta om stillingen
Firma
- Stortinget
Nettside
Sted
- Oslo
Kategori
- Kategori: Administrasjon / Kontor / Personal/Administrativ ledelse
- Kategori: Økonomi / Regnskap/Innkjøp/Logistikk
- Kategori: Konsulenter / Frie yrker/Juridiske tjenester
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Offentlige lederstillinger
Søknadsfrist:
- 11. februar 2018.