Populære kategorier
Administrativ ledelseFoU naturvitenskap og teknikkFoU samf.vitenskap og humanistiske fagAnnetLege/TannlegePsykiatri- og psykologitjenesterSosialtjenesterSykepleie- og omsorgstjenesterAnnen overnattingBookingHotellvirksomhetKantine/Catering/StorhusholdningKokk/KjøkkenmedarbeiderRestaurant- og barvirksomhetSikkerhet/BeredskapHelse/SosialOffentlige lederstillingerSikkerhet / BeredskapRegnskap/ControllingØkonomi/FinansTilbake til søket

Fiskeridirektoratet skal fremme lønnsom og verdiskapende næringsaktivitet gjennom bærekraftig og brukerrettet forvaltning av marine ressurser og marint miljø. Vi samarbeider tett med forskningsinstitusjoner, næring og offentlige etater nasjonalt og internasjonalt.
Fiskeridirektoratet har i dag 440 ansatte. Rundt 220 av disse er ansatt i regionstrukturen vår langs kysten og resten ved hovedkontoret i Bergen.
For å gjenspeile mangfoldet i befolkningen ønsker vi å oppnå en balansert sammensetning av alder, kjønn og etnisitet i virksomheten. Fiskeridirektoratet har også inngått avtale om et mer inkluderende arbeidsliv.
Les mer om Fiskeridirektoratet her: http://fiskeridir.no
Fiskeridirektoratet ansetter ny leder for dokumentsenteret
Administrasjonsavdelingen med sine 37 ansatte ivaretar noen av de viktigste fellesfunksjonene i Fiskeridirektoratet, og har som hovedoppgave å yte tjenester og service til resten av etatens avdelinger og regioner. Til dokumentsenteret ved hovedkontoret i Bergen trenger vi en person som tenker strategisk, samt evner å fornye seksjonen løpende i tråd med digitalisering og regelutvikling, slik at administrasjonsavdelingen forblir en viktig partner for Fiskeridirektoratets øvrige enheter.
Dokumentsenteret har ansvar for:
- Dokumentasjonsforvaltning/arkivdanning – herunder prosesskartlegging, dokumentfangst, journalføring, kvalitetssikring og publisering av offentlig journal.
- At arkivarbeidet – daglig og periodisk – utføres på en rasjonell og effektiv måte i tråd med gjeldende lov- og regelverk og digitale løsninger.
- Rutinevedlikehold og –utvikling, samt internkontroll innen arkivdanning.
- Å utvikle og iverksette planer for arkivarbeidet i samarbeid med ledelsen
- Etatens sakarkivsystem (Noark) – herunder vedlikehold og utvikling
- Ordning og avlevering av papirarkiver.
- Å etablere løsninger for enhetlig dokumenthåndtering og forenkling for direktoratets medarbeidere i forhold til tekniske løsninger og smartere jobbutøvelse.
Arbeidsoppgaver
- Lede og utvikle seksjonens ansatte
- Strategisk partner for ledelsen innen dokumentasjonsforvaltning
- Øverste faglige ansvar for Fiskeridirektoratets arkiv- og saksbehandlingsfunksjon
- Opplæringsansvar for etaten innen saksbehandlingssystemet Acos Websak
Kvalifikasjoner og egenskaper
- Utdanning på minimum bachelor/masternivå innen relevante fag – herunder informasjonsvitenskap/arkivkunnskap i fagkretsen.
- Ledererfaring med personalansvar
- God kjennskap til NOARK arkivstandard
- Interesse for digitalisering og faglig utvikling innen arkivfaget
- Erfaring fra offentlig arkivarbeid en fordel
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper
- Strukturert og løsningsorientert
- Utviklingsorientert og nysgjerrig på ny teknologi
- Fleksibel og endringsvillig
Vi tilbyr
- Lønn som seksjonssjef fra kr. 700 000-750 000
- Utfordrende oppgaver innen et fagfelt i stadig utvikling
- Medlemskap i Statens pensjonskasse
- Fleksibel arbeidstidsordning
Søknadsfrist: 19/08/2018
Søk herFakta om stillingen
Firma
- Fiskeridirektoratet
Nettside
Sted
- Bergen
Kategori
- Kategori: Administrasjon / Kontor / Personal/Administrativ ledelse
- Kategori: Administrasjon / Kontor / Personal/Arkiv/Dokumentbehandling
- Kategori: Media / Informasjon / PR/Bibliotek / Arkiv
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Offentlige lederstillinger
Søknadsfrist:
- 19/08/2018