Populære kategorier
Administrativ ledelseStudieadminstrasjonBank/Finansielle tjenesterFoU naturvitenskap og teknikkFoU samf.vitenskap og humanistiske fagAnnetLege/TannlegePsykiatri- og psykologitjenesterSosialtjenesterSykepleie- og omsorgstjenesterHelse/SosialKirke / Undervisning / ForskningOffentlige lederstillingerPoliti / Brann / TollUniversitet/HøgskoleAnnetInnkjøp/LogistikkØkonomi/FinansTilbake til søket

Plan- og bygningsetaten har ansvar for kommunens arealplanlegging, plan- og byggesaksbehandling, byggetilsyn, kartforvaltning og måle- og deletjenester. Etaten kan tilby interessante og utfordrende jobber i arbeidet med byens arealmessige og arkitektoniske utvikling. Våre ca. 500 medarbeidere arbeider i et spennende, fleksibelt og tverrfaglig miljø i moderne lokaler sentralt i byen.
Oslo kommune er kåret til Europeisk miljøhovedstad i 2019 og har ambisjoner om å bli en bærekraftig og grønnere klimaby.
Teknisk avdeling er en avdeling med over 80 medarbeidere som er bidragsytere til at byens grønne utvikling og gode bokvaliteter ivaretas på en god måte for innbyggerne og i tråd med gjeldende regelverk. Det er et stort spenn i våre arbeidsoppgaver og de inkluderer; tilsyn av byggeprosjekter, ulovlighetsoppfølging, sikring av etatens krav til infrastruktur innen avfall, vei og vann, eiendomsdeling, eiendomsmåling, seksjonering av eiendommer og kontroll av heiser og rulletrapper. Den store variasjonen i arbeidsoppgaver gjør at Teknisk avdeling er en spennende plass å jobbe i, med utfordrende og morsomme arbeidsoppgaver og høy aktivitet.
Enhetsleder for enhet for eiendomsmåling i Teknisk fagavdeling
Oslo kommune har ambisjoner om å bli en grønnere klimaby og EU har utpekt Oslo som Europas miljøhovedstad i 2019.
Teknisk fagavdeling med over 80 medarbeidere skal sikre at Plan- og bygningsetatens krav til utbyggere og tiltakshavere utføres i praksis. Vi bidrar blant annet til at byens grønne utvikling og gode bokvalitet ivaretas i tråd med plan- og bygningsloven, forurensningsloven, marka- og naturmangfoldloven. Avdelingen fører tilsyn av byggeprosjekter og gjennomfører ulovlighetsoppfølging. Teknisk fagavdeling sikrer at etatens krav til infrastruktur ivaretas innen avfall, vei og vann. Eiendomsmåling, eiendomsdeling og seksjonering, samt heiskontroll er andre oppgaver i vår fagportefølje. Teknisk avdeling er en spennende plass å jobbe i, med godt arbeidsmiljø, utfordrende og morsomme arbeidsoppgaver og høy aktivitet.
Eiendomsmålingsenheten har 15 faglig kompetente medarbeidere som sikrer at krav i lover og tillatelser for eiendommer blir fulgt etter plan- og bygningsloven, matrikkeloven og eierseksjonsloven. Vi utfører oppmåling av eiendomsgrenser og sørger for tinglysing av nye eiendommer. Matrikkelsaker inkluderer oppmåling i følgende sakstyper: deling, arealoverføring, grensejustering, framåling av veigrunn, anleggseiendom, seksjonert uteareal, grensepåvisning og klarlegge grense. Vi utarbeider også R/E-bekreftelser, som er forenklete situasjonskart til prosjektering og oppmåling i byggesaker.
Enhetsleder rapporterer til avdelingsdirektør for Teknisk avdeling, og inngår i ledergruppen med seks enhetsledere og avdelingsdirektør.
Arbeidsoppgaver
- Trygg og tydelig administrativ og faglig ledelse og personalansvar i eiendomsmålingsenheten.
- Bidra til tillitsbasert og enhetlig ledelse i enheten
- Sikre at enheten løser matrikkelsakene og R/E-sakene i eiendomsmålingsenheten effektivt og med god kvalitet i tråd med lover, regler og innenfor gjeldende frister
- Månedlig og tertialvis analyse, oppfølging og rapportering på produksjon, gebyrinntekt mm
- Sammen med de ansatte sikre at enheten er faglig oppdatert og service- og kundeorientert
- Videreutvikle enheten til en konkurransedyktig eiendomsmålingsenhet med gode rutiner, og sikre nødvendig digitalisering
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning fra universitet eller høyskole fra teknisk sektor
- Trygg og erfaren leder med minst fem års ledererfaring fra relevant teknisk sektor
- Dokumentert ledererfaring, gjerne fra offentlig teknisk sektor og saksbehandlingsmiljø
- Kjennskap til offentlig forvaltning og plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter
- Det er en fordel med kjennskap til matrikkelloven og delingsloven
- Det er en fordel med kunnskap om eiendomsfaget og bruk av GIS-systemer
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Søker med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifisert søker
Personlige egenskaper
- Gode analytiske evner
- Ha evne til å se den enkelte medarbeider
- Høy arbeidskapasitet og produktivitet vil bli særlig vektlagt
- Trives med å lede og videreutvikle tjenester
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø med trivelige og engasjerte kollegaer i et tverrfaglig miljø
- Lyse lokaler i åpent kontorlandskap, sentralt i Oslo og med egen kantine
- Gode pensjons-, låne- og forsikringsordringer
- Fleksitid
- Treningsmuligheter i arbeidstiden organisert i grupper og/eller i eget treningsrom
- Lønnstrinn 61-65 som tilsvarer fra kr 816 000 til kr 882 200 pr. år
Søknadsfrist: 18. august 2019.
Søk herFakta om stillingen
Firma
- Oslo kommune, Plan- og bygningsetaten
Nettside
Sted
- Oslo
Kategori
- Kategori: Administrasjon / Kontor / Personal/Administrativ ledelse
- Kategori: Ingeniøryrker/Annet
- Kategori: Ingeniøryrker/Bygg og anlegg
- Kategori: Konsulenter / Frie yrker/Eiendomsforvaltning
- Kategori: Ingeniøryrker/Geofag/Petroleumsteknologi
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Offentlige lederstillinger
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Tekniske tjenester
Søknadsfrist:
- 18. august 2019.