Tilbake til søket

I Skatteetaten får du jobbe sammen med noen av de beste på ditt fagfelt, du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder og du får muligheten til å utvikle deg. I Skatteetaten jobber alle mot et felles mål, å sikre finansieringen av velferdsstaten. Vi består av et direktorat, seks divisjoner med landsdekkende ansvar og 6 500 ansatte.
Divisjon brukerdialog har ansvar for alle Skatteetatens publikumstjenester, som skattemelding, skatteoppgjør og skattekort. Divisjonen skal være en pådriver i etatens arbeid med å digitalisere, effektivisere og forenkle tjenester for brukerne, og utvikle etatens dialog med brukerne. Divisjonen har rundt 2000 årsverk og er etatens største enhet.
Vi vil at Skatteetatens arbeidsstyrke i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er derfor et personalpolitisk mål å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning samt å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn og nedsatt funksjonsevne. Vi oppfordrer spesielt personer med innvandrerbakgrunn og/eller nedsatt funksjonsevne til å søke. Som IA-bedrift vil vi legge arbeidsforholdene til rette.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes i søknadskjema. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Det gjelder spesielle regler for adgangen til å inneha bistillinger, bierverv og/eller næringsinteresser for ansatte i Skatteetaten.
Underdirektør – HR kompetanse og ledelse
HR-stab i Brukerdialog skal på vegne av divisjonsdirektøren utøve arbeidsgiverrollen og ha ansvar for utvikling av ledere og medarbeidere. HR-stab skal utvikle og forvalte strukturer for flerårig planlegging innenfor HR-området og støtte og levere tjenester som benyttes av hele divisjonen. HR er ved en nylig endring blitt inndelt i to grupper; Arbeidsgiveransvar og Kompetanse og ledelse. I dag arbeider det 18 medarbeidere i HR-stab, fordelt på kontor i Bergen, Stavanger, Tønsberg og Ålesund.
Den nyopprettede stillingen som leder av HR gruppen Kompetanse og ledelse rapporterer til sjef for HR-stab. Gruppen har ansvar for strategisk planlegging, policy og retningslinjer og leveranser på HR i divisjonen innen, kompetansestyring og -utvikling, ledelse og medarbeiderskap. En hovedoppgave vil være å drive kompetansedreining i divisjonen i samsvar med endringer i etaten. Du skal videreutvikle en kultur med endringskraft hvor ledere og medarbeidere tar ansvar og jobber mot felles mål
Vi ønsker at du identifiserer deg med Skatteetatens verdier: profesjonell, imøtekommende og nytenkende.
Arbeidsoppgaver
- overordnet ansvar for ledeleses- og kompetanseutvikling
- rådgivning til ledere og utvikling av medarbeidere
- delta aktivt i organisering og videreutvikling av HR-staben, med hovedfokus på det strategiske.
- støtte divisjonens ledelse og delta aktivt i HR-stabens ledergruppe
- drive forbedrings- og endringsprosesser
- ivareta HR perspektivet i divisjonens egne prosjekter
- tett samarbeid med andre miljøer i Brukerdialog og HR i Skattedirektoratet og andre divisjoner
- personalansvar for ca 10 medarbeidere
Reisevirksomhet må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Du må ha relevant utdanning på masternivå innen innen fagområdet du skal lede.
- Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT.
- Du må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- Du må ha erfaring fra HR-arbeid og de områdene du skal lede.
- Det en en fordel med erfaring fra større utviklingsprosesser.
- Det er en fordel med ledererfaring.
Personlige egenskaper
- Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og kan skape engasjement.
- Du er utviklingsorientert og tar ansvar utover eget ansvarsområde.
- Du kan sette retning og har stor gjennomføringsevne.
- Du er kreativ og analytisk.
- Du tenker helhetlig og strategisk.
Vi tilbyr
- muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
- utfordrende oppgaver og store fagmiljø
- kompetanseutvikling
- fleksitid og betalt overtid
- trening i arbeidstiden
- en raus personalpolitikk
- medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av Norges beste pensjonsordninger
Stillingen lønnes som underdirektør (kode 1059) med lønn fra kr 700 000 – 850 000 brutto pr. år, avhengig av kvalifikasjoner. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Søknadsfrist: 15. desember 2019.
Søk herFakta om stillingen
Firma
- Skatteetaten
Nettside
Sted
- Bergen
Kategori
- Kategori: Administrasjon / Kontor / Personal/Administrativ ledelse
- Kategori: Konsulenter / Frie yrker/Forretningsutvikling/Strategi
- Kategori: Forskning / Utvikling/FoU samf.vitenskap og humanistiske fag
- Kategori: Administrasjon / Kontor / Personal/HR Manager
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Offentlige lederstillinger
- Kategori: Konsulenter / Frie yrker/Organisasjonsutvikling
Søknadsfrist:
- 15. desember 2019.