Populære kategorier
Administrativ ledelseBank/Finansielle tjenesterFoU naturvitenskap og teknikkFoU samf.vitenskap og humanistiske fagAnnetLege/TannlegePsykiatri- og psykologitjenesterSosialtjenesterSykepleie- og omsorgstjenesterHelse/SosialOffentlige lederstillingerAnnetInnkjøp/LogistikkØkonomi/FinansTilbake til søket

Lørenskog kommune skal være en trygg, grønn og mangfoldig kommune
Lørenskog kommune har en sentral beliggenhet mellom Oslo og Lillestrøm. Kommunen er i vekst og gjennomgår en urban utvikling. Lørenskog har ca. 42 000 innbyggere og 2500 ansatte. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på samfunnets og egne vegne. I Lørenskog setter vi innbyggeren i sentrum og som ansatt i Lørenskog kommune skal du oppleve å gjøre en forskjell. Velkommen til oss! Les mer her
Vil du lede en spesialavdeling i moderne lokaler?
Vi ser etter deg som vil være med på kontinuerlig forbedring, og som evner å reflektere over egen praksis, hvor blikket er rettet mot muligheter og løsninger fremfor begrensninger, samt legge opp til beste og neste praksis.
Er du i tillegg en erfaren og trygg leder med gode kommunikasjonsegenskaper, som evner å samle mennesker og inspirerer til innsats? Da vil vi at du leser videre!
Sykehjemmene i Lørenskog har 217 plasser fordelt på 9 avdelinger. Helsefagarbeidere, sykepleiere, leger, aktivitører, musikkterapeuter, ergoterapeuter, fysioterapeuter, kulturarbeidere og frivillige som jobber daglig sammen for å skape en god hverdag for pasientene ved sykehjemmene.
Ved avdeling A Rolvsrudhjemmet søker vi nå etter:
- Avdelingsleder 100 % fast stilling
Avdeling A er en demensavdeling som er tilrettelagt for 30 personer med demens og utfordrende adferd. Det legges til rette for personsentrert omsorg og pasientene er fordelt på to team med hver sin teamsykepleier. Avdelingen tilbyr forsterket skjerming ved en bogruppe for inntil 4 pasienter. Vi har ambisjoner om utprøving av nye arbeidstidsordninger og har startet innføring av nye velferdsteknologiske løsninger.
Avdelingen samarbeider tett med flere forskjellige avdelinger og instanser i kommunen. Avdelingsleder inngår i virksomhetens ledergruppe, og deltar på den måten aktivt i arbeidet med å utvikle virksomheten. Sykehjemmet er i en prosess hvor man jobber aktivt med ulike kvalitets- og utviklingsprosesser. Ny avdelingsleder vil få muligheten til å bidra med videreutvikling av forbedringskulturen, der vi blant annet ser på brukermedvirkning, organiseringen av sykepleiertjenesten og overgangen til heltidskultur
Arbeidsoppgaver
- Personal, fag – og budsjettansvar for avdelingen
- Ansvar for avdelingens planlagte aktivitetsnivå og iverksettelse av tiltak for måloppnåelse.
- Ansvar for daglig drift, koordinering og organisering av avdelingen.
- Sørge for at avdelingens ansatte innehar nødvendig kompetanse gjennom aktiv fagutvikling og rekruttering.
- Lede og engasjere medarbeidere med fokus på godt arbeidsmiljø, høy faglig standard og stort fokus på pasienter
- Være en del av sykehjemmene sin ledergruppe
Kvalifikasjoner
- Norsk autorisasjon som sykepleier
- Relevant ledererfaring og lederutdanning
- Gode IKT kunnskaper.
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- God økonomiforståelse.
- Evne til å arbeide selvstendig og i team.
- Kompetanse innen turnus/bemanningsplanlegging, lov- og avtaleverk.
- Evne til tjenesteutvikling.
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner
- God kommunikasjon og formidlingsevne.
- Fleksibel, målrettet og løsningsorientert.
- Relasjonsbygger på tvers av avdelinger og faggrupper.
- Har god arbeidskapasitet og liker å jobbe med mennesker og teknologi.
- Strukturert, helhetstenkende og engasjert.
- Evne til nytenking, løsningsorientert, liker utfordringer og er åpen for endringer.
- Evne til å inspirere ansatte til å nå nye mål.
- Personlige egenskaper og egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- Spennende og utfordrende arbeid med muligheter for faglig og personlig utvikling
- Vi er en kommune i bevegelse mot digitalisering, innovasjon og tjenesteutvikling
- IA- bedrift
Som ansatt i Lørenskog kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier; åpen, troverdig og engasjert. Lørenskog kommune ønsker å ha mangfold på arbeidsplassene som speiler befolkningen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. I henhold til Offentleglova §25 kan opplysninger om søkere bli offentliggjort selv om søkeren er bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Gyldig politiattest må fremlegges før oppstart.
Søknadsfrist: 10. mai 2021.
Søk herFakta om stillingen
Firma
- Lørenskog kommune
Nettside
Sted
- Lørenskog
Kategori
- Kategori: Administrasjon / Kontor / Personal/Administrativ ledelse
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Helse/Sosial
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Offentlige lederstillinger
- Kategori: Helse / Omsorg/Sykepleie- og omsorgstjenester
Søknadsfrist:
- 10. mai 2021.