Populære kategorier
Administrativ ledelseHR ManagerFoU naturvitenskap og teknikkFoU samf.vitenskap og humanistiske fagAnnetLege/TannlegePsykiatri- og psykologitjenesterSosialtjenesterSykepleie- og omsorgstjenesterOrganisasjonsutviklingJournalistikkKommunikasjonsrådgivningHelse/SosialKirke / Undervisning / ForskningOffentlige lederstillingerAnnetBarn & oppvekstGrunnskoleVideregående skoleTilbake til søket

Bjerkreim kommune er en del av region Dalane som ligger i den sørlige delen av Rogaland. Kommunen ligger tett ved E39, og det gjør det enkelt å komme frem. Vi er en liten kommune i folketall med om lag 2800 innbyggere, men blant de største i Rogaland når det kommer til areal.
Vi opplever at innbyggerne er stolte av, og glade i, kommunen sin. Det lokale engasjementet er stort, til det beste for kommunen. Bjerkreim kommune har en tett organisasjon, som gjør det enkelt å komme i kontakt med de ulike tjenesteområdene en skulle ha behov for. Vi har mye flott natur, ledige boligtomter, ledig næringsareal, veldig høy sysselsetting – og vi har rom for mer. I dette ønsker vi oss så vel nye, gode, kompetente medarbeidere, som nye innbyggere velkommen.
Psykisk helsetjeneste i Bjerkreim er organisatorisk underlagt omsorgstjenesten. Kontorene er på Heradshuset på Vikeså Tjenesten består av 3 stillinger som psykiatrisk sykepleier og en 50 % mijøarbeiderstilling. Tjenesten har ansvar oppfølging av pasienter med vansker relatert til psykisk helse og rus. I tjenesten legges det vekt på tidlig intervensjon, og det samarbeides tett med andre kommunale og statlige instanser.
Kommunen arbeider målrettet for å videreutvikle kompetanse på arbeidsplassen. En stor del av våre ansatte har utdanning som sykepleier, hjelpepleier og omsorgsarbeider. Flere ansatte har òg videreutdanning. Ansatte får tilbud om å delta i kompetansegrupper innenfor ulike fagområder.
Leder mestringsenheten
Vi har ledig 100 % fast stilling som leder ved mestringsenheten (psykisk helse- og rustjeneste).
Har du et brennende engasjement for psykiskhelse? Er du motivert, fleksibel, interessert og har respekt for personer med psykiske lidelser og rusutfordringer? Vil du være med på å opprettholde en høy faglig kvalitet og utvikle våre tjenester videre? Da håper vi at du vil søke på stilling hos oss!
Arbeidsoppgaver
Til stillingen ligger disse arbeidsoppgavene:
- Fag- og personalansvar.
- Direkte pasientoppfølging.
- Kartlegge, planlegge, utføre og evaluere tilbudet til personer som benytter seg av psykisk helsetjeneste i kommunen.
- Bidra til å opprettholde en høy faglig kvalitet på våre tjenester.
- Sikre dokumentasjon i elektronisk journalsystem i henhold til gjeldende lover.
- Bidra til samarbeid i kommunen og med spesialisthelsetjenesten i tilknytning til planer og utvikling av prosedyrer / retningslinjer.
- Utvikle tjenesten i tråd med statlige og kommunale mål og planer.
Med bakgrunn i eventuelle organisasjonsendringer tas det forbehold om at det vil kunne bli endringer i ansvarsoppgaver, f.eks tillagt økonomiansvar for enheten.
Kvalifikasjoner
Vi søker etter personer med helse- og sosialfaglig utdannelse og praksis, og søkere må ha:
- Bachelor i sykepleie / vernepleie / sosialt arbeid.
- Videreutdanning i psykisk helsearbeid.
- Førerkort, klasse B.
- Erfaring fra arbeid innenfor fagfeltet rus og psykiatri.
- Beherske godt norsk både muntlig og skriftlig.
- Det vil bli lagt vekt på erfaring fra ledelse og personlige egenskaper.
Personlige egenskaper
- Du er motivert, fleksibel, interessert og har respekt og engasjement for personer med et bredt spekter av psykiske lidelser og rusutfordringer.
- Du er trygg på egen rolle, er ansvarsfull og tålmodig og har evne til å jobbe målrettet over tid.
- Du har særs gode evner til å arbeide selvstendig og samtidig ha gode samarbeidsevner.
- Du har interesse for faglig utvikling, ønske og vilje til egenutvikling, samt evne til å skape gode relasjoner.
- Du mestrer høyt arbeidspress i perioder, samt være fleksibel og tåle endringer i det daglige arbeidet.
- Evne og vilje til å motivere og lede medarbeiderne.
Vi tilbyr
- En meningsfull og krevende arbeidshverdag.
- Dagarbeid men med noe mulighet for fleksitid.
- Gode muligheter til faglig utvikling.
- Veiledning tilknyttet tjenesten.
- Gode pensjons- forsikringsordninger.
Søknadsfrist: 15. mars 2023.
Søk herFakta om stillingen
Firma
- Bjerkreim kommune
Nettside
Sted
- Vikeså
Kategori
- Kategori: Administrasjon / Kontor / Personal/Administrativ ledelse
- Kategori: Helse / Omsorg/Annet
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Helse/Sosial
- Kategori: Offentlige tj. / Forvaltning/Offentlige lederstillinger
- Kategori: Helse / Omsorg/Sosialtjenester
- Kategori: Helse / Omsorg/Sykepleie- og omsorgstjenester
Søknadsfrist:
- 15. mars 2023.
Kontakt
BJARNE TENGESDAL
- TittelOmsorgssjef
- E-postbjarne.tengesdal@bjerkreim.kommune.no
- Telefon400 01 109
Eva Fagerheim
- TittelKommunalsjef levekår
- E-posteva.fagerheim@bjerkreim.kommune.no
- Telefon454 32 973